95% gjorda 5% kvar !

Jag ringde och beställde nya tapeter till köket den 10:onde December för att vara säker på att hinna få det ny tapetserat innan den nya familjemedlemen flytttar in hos oss, inte roligt att sitta här med en nyfödd och så ska dom in och måla/tapetsera. 
 
Nu har det gått över 3 månader och jag har inte hört ett ljud ifrån dom så i morses (kl 8:40) så beslutade jag mig för att ringa och skynda på dom lite, fick prata med en trevlig man som sa att det var dåligt att dom inte hade hört av sig så han ringde målar friman som sen ringde upp mig och bad om ursäkt, Jag måste ha hamnat mellan stolarna som han sa :S  Vi bestämde i allafall att dom skulle komma i dag och fixa det mellan 11-12 så det blev en himla fart på mig, att töma hela köket, gardiner skulle ner, skruva ner stänger ,tavlor, hyllor you name it. 
Jag hann precis klart när det ringde på dörren strax efter kl 10 & där stod det en målar snubbe som skulle in och spakla/måla lite, nu va han klar och gick, kommer tillbaka i morgon bitti sa han (orka) jag trodde dom skulle fixa det mesta i dag iallafall, jaja bara till att gå upp tidigt som bara den så jag hinner gör i ordning mig & T innan.
 
Jag skulle behöva bära upp en massa saker på vinden men jag vet inte riktigt om min kropp skulle uppskatta det, den är ju ganska så trött/tung nu så här i slutet på graviditeten. 
 
Idag kommer nog Fröken M med sina troll M&N och leker lite :)
 
14 dagar till BF idag, tiden bara springer förbi..
 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0