V37+4 & Bm besök

Igår var vi hos Barnmorskan, lyssnade på hjärtat, tog lite prover, skrev en sammanfattning om graviditeten och lite om hur jag vill ha det under/efter förlossningen.
 
 
Vi fick även se lillebror på Ul igen (4:de gången :) ) då bm inte riktigt visste hur han låg, han ligger fortfarande med huvudet neråt och är fixerad men han ligger i vidöppetläget .
 
Hon sa att det inte var något att oroa sig för, dom brukar vända på sig under förlossningsförloppet. 
 
Nyfiken/dum som man är så googlar man ju på det mesta så läste lite om att föda i vidöppetläge och det stod saker som:
 

Vad är vidöppet läge?

Vissa barn placerar sig i bäckenet med baksidan av huvudet mot mammans ryggrad. Detta kallas VIDÖPPET läge och kan leda till följande: 

• Sannolikheten för att vattnet går i början av förlossningen ökar. 

• Mer ryggsmärtor under och mellan värkarna. 

• Förlossningen går långsammare.
 
• Det kan behövas tång eller sugklocka för att hjälpa barnet ut
 
Där ser man :S
När jag skulle föda T så hade jag endast värkar i ryggen och jag trodde att hela ryggen skulle gå av det gjorde så j*vla ont, så hoppas inte det blir värre denna gången. 
Tång/sugklocka låter inte heller så trevligt.
Vattnet kan gärna få gå denna gången (tog hål på hinnorna med T) så har man fått testa på det oxå :P 
 
En långsam förlossning är jag inte alls sugen på och inte heller en försnabb. 
 
Nu ska jag passa på att fixa iordning lite innan T kommer hem i från Förskolan.
 

.Snart är du storasyster ♥
15 dagar till bf
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0